piatok 21. júla 2017

Dostál aj Fuksa sú bez problémov vo finále svetového šampionátu

Úradujúci svetový šampión Dostál, ktorý je v Taliansku tradične aj členom štvorkajaku, postúpil do finále z druhého miesta v semifinále. Dvojmetrový český reprezentant od polovice trate viedol, v závere ho síce tesne predstihol Slovák Peter Gelle, o jeho postupe však nebolo pochýb.

"Semifinále bolo papierovo trochu ľahšie, ale podľa časov bolo zo všetkých najrýchlejší. Nakoniec som bol druhý, pretože Gelle išiel trochu na vlne a v cieli ma přefinišoval. To ale nevadí. Zajazdil som si druhý najrýchlejší čas, takže veľká spokojnosť, "uviedol Dostál, ktorý začal pomalšie, ale cielene.

" Síce patrím podľa veku k najmladším pretekárom v disciplíne, ale už mám kilák celkom dobre najazdený a tempo mám zvládnuté.Išiel s om si svoje a vedel, že oni takto rýchlo nemôžu vydržať ísť. Zachoval som chladnú hlavu a niekde okolo štvorstovky som ich přefičel, "usmieval sa dvadsaťdvaročný reprezentant.

Fuksa, ktorý bol pred rokom na šampionáte v Moskve v pretekoch na 1000 metrov strieborný, postúpil po suverénny výhre v semifinále. Bez problémov si mohol dovoliť vypustiť aj záver a druhého Marka Williama Oldershawa z Kanady porazil o osem desatín sekundy.

"Som na sto percent spokojný. Som vo finále, parádička, "radoval sa Fuksa, ktorý bol so svojou druhou jazdou spokojnejší ako s úvodnou rozjazdy.

" Musím povedať, že sa mi išlo lepšie.Aj keď som pred ňou mal trošku nervy, pretože som mal za súpera Kanaďana, ktorý bol tretí na olympiáde a Rus Štokalov tiež nie je úplne ľahký súper. Nakoniec sme postúpili všetci traja, takže jazda bola celkom rýchla a ja som rád, že pre mňa skončila víťazne, "uviedol dvadsaťdv aročný pretekár.

Fuksa bol rád, že mal celý závod pod kontrolou. "Strážil som si to a mal som pred ostatnými ľahký odstup, aby som bol schopný rýchlo zareagovať, keby začali finišovať. Posledné dvojstovku som zrýchlil, ale úplný záver vypustil, "dodal Fuksa.

Tesne unikol postup do finále kategórie K2 Jakubům Špicar a zavreli. Strieborní medailisti z tohtoročného MS do 23 rokov prehrali o necelé dve desatiny sekundy súboj s Francúzmi o druhé postupové miesto.Finále B pôjdu aj deblkanoistky Jany Ježová, Lenka Součková a deblkajakáři Filip Šváb a Karel sliepky. Singlkanoista Karel Palma pôjde na dvojstovke finále C, rovnako ako kajakárky Lucie Matoušková s Monikou Machovú.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára